پروژه وب

Description

سایت اردبیل -  طراحی سایت اردبیل

طراحی فروشگاه اینترنتی فروشگاه های اینترنتی مشخصه های خاص خود را دارند بطوریکه بگونه ای طراحی شده اند تا کاربران تنها یک را انجام دهند – خرید آنلاین یا اینترنتی. طراح وب سایتی که میخواهد چنین وب سایت هایی را طراحی کند می بایست معیارهای فروش اینترنتی گوناگونی را مد نظر داشته باشد. در این مقاله تلاش ما بر آن است تا نگاهی اجمالی به برخی از جنبه های مهمی که در طراحی یک فروشگاه اینترنتی مد نظر گرفته می شوند بیاندازیم. بسیاری از شماها احتمالا قبلا این سوال در ذهنتان بوجود آمده است که چرا طراحی وب سایتی که یک فروشگاه اینترنتی می باشد با طراحی وب سایت های دیگر متفاوت می باشد. چنین وب سایت هایی می بایست جذاب، سازمان یافته و منسجم باشند و از رنگ های درستی که مناسب روحیه وب سایت هستند استفاده شود. نگاهی دقیقتر به فروشگاه های اینترنتی موفق، مفهوم تفاوت های میان فروشگاه های اینترنتی موفق را نشان می کند. یک فروشگاه اینترنتی می بایست از مبانی فروش خاصی پیروی کند: 1. دادن روحیه نشاط به کاربران حین خرید اینترنتی 2. اطمینان حاصل کنید که وب سایت تان اطلاعات کافی در خصوص اینکه صاحبان این سایت چه کسانی می باشند و چرا این وب سایت و صاحبان آن افراد امینی هستند ارائه می دهد. 3. استفاده از سایت باید برای همگان راحت باشد. اگر نیست، خریداران به سمت رقبایتان خواهند رفت. این اصول، اصول جدیدی نمی باشند. همه ما با این اصول از طریق تجربیات روزمره خود در فروشگاه ها، مغازه ها و مراکز خریدی که منتظر باز شدن درب توسط مشتریان هستند، آشنایی داریم. معضل اساسی برای یک طراح وب سایت آنست که چطور این روشهای فروش مرسوم را در یک وب سایت، فروشگاه اینترنتی، و یک دنیای مجازی به نام اینترنت پیاده سازی کند. من مطمئنم که همه شما متوجه شده اید که قسمت پخت اکثر شیرینی فروشها، در دورترین بخش شیرنی فروشیها قرار دارند ولی همچنان بوی شیرینی تازه، از درب ورود به مشام میرسد (حتی برخی اوقات، آنها از هواکشهایی برای پخش کردن بوی شیرینی به بیرون استفاده می کنند). آنها اینکار را به عمد انجام می دهند. فروشنده ها از حس بویایی برای جذب مردم و کشاندن آنها به فروشگاه هایشان استفاده می کنند جاییکه انواع و اقسام کالاها و اجناس اغوا کننده وجود دارد - همانند همان مثال شیرینی فروشی. 1. گرافيک : مهمترين ملاک و استاندارد هاي طراحي يک سايت حرفه اي ، گرافيک آن است به اين دليل که اولين چيزي که کاربران سايت تحت تاثير آن قرار مي گيرند ، ظاهر يک سايت است . سايت هايي که UI و UX بروزي دارند ، هميشه مورد توجه بوده اند.
2. سرعت سايت : دومين فاکتور سرعت سايت است ، منظور از سرعت سايت چيست؟ وقتي شما ادرس يک سايت رو در نوار url مرورگر خودتون مينويسيد و وارد آن مي شويد ، مدت زماني که طول ميکشد تا محتواي سايت مقصد به طور کامل لود و بارگذاري شود را زمان بارگذاري يک سايت ميگويند. سايت هايي که سرعت لود آن ها زير 3 ثانيه باشد ، ايده آل ترين سايت ها هستند زيرا کاربر بدون هيچ خستگي اي ميتواند در سايت به جستجو بپردازد ، و خدمات مورد نظر خود را پيدا کند. اگر سرعت بارگذاري مطالب سايت شما پايين باشد ، کاربر در اکثر مواقع سايت شما را بسته و سايت ديگري را باز ميکند.
3. واکنشگر بودن : واکنشگرا بودن سايت يا ريپانسيو بودن (Responsive) يعني باز شدن سايت متناسب با دستگاهي که به آن وارد مي شويد.
سايتي که واکنشگرا است يعني ظاهر سايت براي دستگاه هاي مختلف بهينه شده است ، وقتي شما با موبايل وارد مي شويد اندازه سايت طوري چينش ميشود که محتوايي از کادر موبايل بيرون نزند و همه چيز اندازه باشد يا وقتي با کامپيوتر وارد ميشويد ، چون صفحه ي بزرگتري دارد ، محتويات بيشتري در عرض صفحه به نمايش در آيد.
4. فونت ، محتوا سايت : سايتي که فونت متن آن متناسب نباشد يعني بي نظمي داشته باشد ، محتويات آن به درستي در قسمت ها و صفحات قرار نگرفته باشد ، باعث تنفر و سردرگمي کاربران مي شود.
 
منبع : 
https://siteardabil.com